Novi vozni red vlakov prinaša spremembe zaradi gradbenih del

V nedeljo, 15. decembra, bo začel veljati nov vozni red vlakov, ki prinaša spremembe v notranjem in mednarodnem prometu. Glavni razlog za prilagoditve so obsežna dela na železniški infrastrukturi, predvsem na progi Ljubljana–Zidani Most in v sklopu gradnje novega Potniškega centra Ljubljana. Na drugih progah se bo ponudba v večini ohranila ali razširila.

Novi vozni red vlakov prinaša spremembe zaradi gradbenih del

Gradbena dela na železniški postaji Ljubljana zahtevajo postavitev dveh začasnih peronov. Na zahodni strani postaje, pri nadvozu nad Dunajsko cesto, in na vzhodni strani, ob parkirišču, bodo peroni omogočili ustrezno organizacijo potniškega prometa. Poskrbljeno bo tudi za osebe z omejeno mobilnostjo.

Na progi Ljubljana–Zidani Most bo med delavniki vozilo 11 vlakov manj, vendar bo še vedno zagotovljenih 76 dnevnih povezav. Na relaciji Ljubljana–Celje bodo v času prometnih konic organizirani nadomestni avtobusni prevozi. Med Ljubljano in Mariborom bo dnevno vozilo 63 vlakov, dodatno pa se načrtujejo jutranji vlaki na relacijah Sevnica–Celje in Maribor–Zidani Most.

Na progah Ljubljana–Jesenice in Ljubljana–Kamnik Graben ostajajo vozni redi skoraj nespremenjeni, z nekaj prilagoditvami v konicah. Na progi Pragersko–Hodoš bo uveden dodaten vlak ob koncih tedna, podobno kot na relacijah Ljubljana–Sežana–Nova Gorica in Ljubljana–Metlika.

V mednarodnem prometu bodo uvedene nove povezave med Mariborom in Gradcem z dvema dodatnima paroma vlakov dnevno. Nova ponudba med Slovenijo in Italijo bo od februarja 2025 omogočila povezave med Gorico in Novo Gorico, v okviru Evropske prestolnice kulture.

Slovenske železnice bodo v prihodnje izboljšale tudi povezave s Hrvaško, z novimi garniturami vlakov, ki bodo vozile do Pulja in Reke. Vse nove garniture nudijo sodobne možnosti, kot so nizkopoden dostop, klimatizacija, vtičnice, wi-fi in prostori za prevoz koles.

Z več kot 580 vlaki dnevno Slovenske železnice stremijo k izboljšanju javnega prevoza. Pričakuje se dobava dodatnih garnitur za neelektrificirane proge, s čimer bo mogoče razširiti ponudbo in izboljšati povezave. Ob dolgoročnih vlaganjih v infrastrukturo so načrtovane nove garniture v letu 2025 in dodatni potniški vagoni ter lokomotive do leta 2026.

Javni železniški promet ostaja pomemben del trajnostnega razvoja, z novim voznim redom pa Slovenske železnice odgovarjajo na aktualne izzive in potrebe potnikov.

 

Uredništvo:
urednistvo@adriainfo.si

 

Vesti

Vse vesti
0