Slovenija bo dobila nove Michelinove zvezdice

V Ljubljani bodo prihodnji teden petič proslavili izbor restavracij, ki so se prebile v slavni Michelinov kulinarični vodnik za Slovenijo. Ta je v zadnjih letih pomembno prispeval ne le k povečanemu obisku in dvigu kakovosti ponudbe slovenskih restavracij, ampak tudi k širšemu razvoju kulinarike in h krepitvi destinacij, ocenjujejo na STO.

Slovenija bo dobila nove Michelinove zvezdice

Prisotnost Michelinovega vodnika v Sloveniji potrjuje kakovost in raznolikost gastronomske ponudbe. "Kuharski mojstri iz cele države imajo priložnost, da svoje spretnosti in kreativnost prek neodvisnih inšpektorjev predstavijo na globalni ravni, kar spodbuja inovacije in dviguje raven kulinarične scene. S tem se Slovenija uvršča med zaželene kulinarične destinacije, kar privablja gurmane z vsega sveta," so zapisali na Slovenski turistični organizaciji (STO).

Prvo izdajo vodnika je Slovenija dobila leta 2020. Michelin je tedaj podelil zvezdice šestim restavracijam, in sicer petim po eno, eni pa dve. Leta 2021 je Slovenija dobila eno zvezdico več - šest restavracij je prejelo eno zvezdico, ena pa dve. Leta 2022 pa je bilo restavracij z eno zvezdico devet, ena restavracija pa je tudi to leto prejela dve zvezdici.

Lanska razglasitev leta 2023 je prinesla eno restavracijo s tremi zvezdicami, eno restavracijo z dvema zvezdicama ter sedem restavracij z eno zvezdico.

Slovenija ima tudi sedem restavracij z zeleno zvezdico. To jo je ob razglasitvi rezultatov uvrstilo na prvo mesto po številu zelenih zvezdic na število prebivalcev na svetu. V vodnik je bilo skupaj uvrščenih 59 restavracij.

Restavracije, uvrščene v prepoznavni rdeči vodnik, so razpršene po celotni Sloveniji. "Njihova povečana priljubljenost spodbuja obisk tudi manj obiskanih turističnih regij ter vabi obiskovalce - zahtevnejše goste z višjo kupno močjo - vse leto," so izpostavili na STO.

Prav tako Michelin z zelenimi zvezdicami prepoznava, nagrajuje ter spodbuja nadaljnji razvoj trajnosti v slovenski gastronomiji.

Gastronomijo kot enega od ključnih povezovalnih produktov slovenskega turizma opredeljuje tudi strategija slovenskega turizma 2022-2028. "Vizija je postati prepoznavna destinacija z visokokakovostno, inovativno, prepoznavno gastronomijo ter avtentično kulinarično ponudbo hrane in vina, ki jo ustvarjajo izjemni posamezniki in številni butični ponudniki kakovostne hrane," so zapisali na turistični organizaciji.

"V Sloveniji želimo na eni strani razvijati ponudbo za zahtevnega gosta, ki bo za svoja gastronomska doživetja pripravljen plačati več, na drugi strani pa uspešno krepiti najbolj dinamičen in za višanje dodane vrednosti slovenskega turizma pomemben kakovosten srednji del piramide gostinske ponudbe," so še poudarili na STO in izpostavili še kulinarični vodnik Gault&Millau, ki je v Sloveniji prisoten od leta 2018 in ki prav tako vsako leto izbere najboljše v Sloveniji.

Strateški okvir razvoja celovite gastronomske ponudbe dopolnjuje tudi projekt Gostilna Slovenije, ki ga pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije vodi sekcija za gostinstvo in turizem.

Med najpomembnejšimi projekti STO na področju gastronomije so poleg sodelovanja z mednarodno priznanimi gastronomskimi vodniki še specializiran gastronomski portal Taste Slovenia, vključitev gostinskih ponudnikov v Zeleno shemo slovenskega turizma s pridobitvijo znaka Slovenia Green Cuisine ter lansiranje Zaveza za izločanje plastike za enkratno uporabo iz slovenskega turizma.

 

Uredništvo:
urednistvo@adriainfo.si

 

Vesti

Vse vesti
0