Trajnostna nota v slovenskem turizmu vse bolj izrazita

Slovenski turizem že več let sledi načelom trajnostnega razvoja, vizija zelene butičnosti pa se vse bolj uveljavlja med različnimi deležniki v panogi.

Trajnostna nota v slovenskem turizmu vse bolj izrazita

V ospredje so jo postavili tudi na Dnevih slovenskega turizma v Laškem, kamor so udeleženci lahko potovali z vlakom, samo prizorišče pa so okrasili z izposojeno travo in drevesi.

Vizija slovenskega turizma panogo opredeljuje kot skrbnega upravitelja in varuha narave, kulturne identitete in skupnosti, so poudarili na Slovenski turistični organizaciji (STO) in dodali, da se vpliva na okolje, pa tudi širše na trajnostno delovanje drugih subjektov, vodilne partnerske institucije slovenskega turizma dobro zavedajo.

Kot primer udejanja vizije v praksi so izpostavili letošnje Dneve slovenskega turizma, kamor so lahko udeleženci brezplačno potovali z vlakom. Po tirih so se iz Laškega peljali tudi v Celje, kjer so podelili najvišja priznanja s področja turizma.

Skrb za naravo so organizatorji izpostavili tudi na enem od osrednjih prizorišč dogajanja. V dvorano Kongresnega centra Thermana Park Laško so namreč namesto običajne preproge razvili pravo travo, ki so jo po dogodku znova zasadili v naravi. Podobno so dvorano krasila drevesa, ki so jih po koncu prav tako vrnili v naravo.

Tudi logotip I feel Slovenia je dobil trajnostno podobo, saj so ga izdelali iz pravega maha, nespremenjenega pa ga bo po besedah STO mogoče uporabljati tudi v prihodnje. Organizatorji so se držali tudi obljub iz zaveze za izločanje plastike za enkratno uporabo iz turizma.

Da je Slovenija turistična destinacija, kjer razvijamo trajnostni turizem ter velik pomen pripisujemo zdravju in zdravemu načinu življenja, je prejšnji teden na Dnevnih slovenskega turizma izpostavil tudi gospodarski minister Matjaž Han.

Direktorica STO Maja Pak pa je izpostavila iskanje ravnotežja v zahtevnem okolju, ki ga bremenijo energetska kriza, visoka inflacija, posledice vojne v Ukrajini, podnebne spremembe, prekomerni turizem na določenih območjih oz. v določenih časovnih obdobjih ter pomanjkanje kadrov.

"Vizija slovenskega turizma je zelena butičnost z manjšim odtisom in večjo vrednostjo za vse. Koliko je vredna najudobnejša postelja, če gostu ne moremo zagotoviti čiste pitne vode? Koliko je vredna petzvezdična storitev brez zadostnih količin varne hrane? Ta in podobna vprašanja si bo slovenski turizem moral zastavljati ob iskanju krhkega ravnotežja med nujnim odzivanjem na krize in hkratnim premikanjem v smeri boljše prihodnosti za vse," je izpostavila.

Trajnosti so se dotaknili tudi deležniki v slovenski gastronomiji. Govorci so se v razpravah, ki jih je organiziralo združenje JRE-Slovenija, med drugim spraševali o sodelovanju z manjšimi pridelovalci in proizvajalci, o sodobni obliki nabiralništva in izvoru surovin, o prihodnosti vode, vina, piva in brezalkoholnih pairingov v slovenskih restavracijah visoke kulinarike ter možnostih ustvarjanja z drožmi v njih.

Dnevni slovenskega turizma so med 14. in 16. novembrom v Laškem potekali pod naslovom Nekaj več in veliko bolje. Med glavnimi poudarki dogodka je bilo sporočilo, da mora sektor v zahtevnem okolju permanentne krize ohraniti ravnotežje in ostati osredotočen na doseganje vizije zelene butičnosti z nižjim odtisom in večjo vrednostjo za vse.

Na STO so prepričani, da bo pri v veliko pomoč pametna in inovativna uporaba digitalnih tehnologij, ki povečuje produktivnost, dodano vrednost in konkurenčnost. Na poti doseganja zelene butičnosti bo organizacija deležnikom v panogi pomagala s promocijskimi, izobraževalnimi, razvojnimi in drugimi aktivnostmi.

 

Uredništvo:
urednistvo@adriainfo.si

 

Vesti

Vse vesti
0